Jens Christian Hauge – spion for USA. (In Norwegian).

De som så filmen Max Manus, de la kanskje merke til en litt streng figur som holdt til på Grønland, og andre steder i Oslo, og som var med i motstandsbevegelsen mot tyskerne under krigen.

Og som hadde kringle som kodeord.

Jens Christian Hauge jobbet for forløperen til CIA under krigen, han fikk hæren under politisk styring, han solgte tungtvann til Israel, han var Bilderberger, han var først sekretær i en Hjemmefront-regjering som ikke ble noe av, så i en Gerhardsen-regjering, med nytt medlemskap i Arbeiderpartiet.

Det var vel litt rart, at statsministerens sekretær ble arvet fra en regjering til den neste?

Var det Hauge som var USAs og Israels mann i regjeringen, (og i hjemmefronten)?

Var det derfor han ble arvet?

Jeg lurer på hvorfor vi i Norge skal ha så sterke bånd til USA, (vi er nesten som den 51. staten), og Israel.

Disse landene er på helt andre steder på jordkloden, enn der Norge er.

Jeg mener dette er merkelig.

Hvordan skjedde dette, jo jeg mener Hauge har mye av æren for dette.

Og under krigen gikk han opp i gradene ettersom Gestapo arresterte andre i motstandsbevegelsen.

Kan Gestapo også ha vært ha vært med på lag med de samme kreftene i USA og Israel som Hauge jobbet for?

At Hauge fikk hjelp av Gestapo til å rykke opp i Hjemmefronten og dermed havnet han i en maktposisjon etter krigen, og fikk dyttet Norge inn i USAs interessesfære?

Jeg mener det kan se slik ut.

Men jeg skal finne linken til Wikipedia, så kan man dømme selv.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er den linken:

http://no.wikipedia.org/wiki/Jens_Christian_Hauge

2 kommentar to “Jens Christian Hauge – spion for USA. (In Norwegian).”

  1. Anonymous Says:

    Eh du driver å roter litt med filmen «Max Manus», det var Gunnar «Kjakan» Sønsteby som kunne nås ved å spørre etter en «tyrkisk kringle» hos Baker Andersen på Grønland. Ikke Jens Chr Hauge. Men at du insinuerer om at tyskerne kan ha samarbeidet med amerikanerne om å få Hauge inn i maktposisjon i Norge er jo noe av det dummeste jeg noensinne har lest. Bli voksen og sett deg litt mer inn i norsk krigs- og etterkrigshistorie.

  2. johncons Says:

    Ok, det var kjakan Sønsterbø ja.

    Da dreit jeg meg nok ut der ja.

    Jeg burde fulgt med bedre på filmen.

    Beklager det!

    Nja, Hitler var jo sponset av penge-krefter i England og vel USA.

    Rike familier, antagelig de som står bak Bilderberger, vil jeg gjette.

    Og som har hver eneste amerikansk president, i de senere tiår.

    Så at det er en link mellom Hitler-Tyskland og de allierte, som tok over i Norge for dem, det ville jeg ikke sett bort fra.

    Min farmor har vist meg rasjoneringskort.

    Og de tror jeg var fra etter krigen.

    Og hvis man ser hvordan Norge er bygget opp etter krigen, så er landet bygget opp mer som et kommunist-land omtrent, på mange områder, som inne matvare-sektoren og offentlig administrasjon osv.

    Så hva som skjedde i Norge etter at Tyskerne dro hjem, det tror jeg må ha vært noe ganske rart noe.

    For det tok mange år før den kommunist-aktige matvaresektoren klarte å levere nok mat til norske folk, sånn at man slapp å ha rasjonering.

    Det var vel snakk om 3-5 år, hvis jeg skulle gjette etter hukommelsen.

    Og vi vet jo hvordan norsk matvarebransje er ennå, med kooperativer og samvirker, som har mye makt.

    Så 2. verdenskrig var nok et New World Order-kupp i Norge mistenker jeg.

    Eller et CIA-kupp.

    CIA var vel ikke så store i Norge før krigen.

    Men etter krigen så var det slutt på norsk nøytralitet, og inn i NATO og FN og inn med CIA i Norge.

    Så at det ikke kan ha vært en såkallt ‘jødisk’ sammensvergelse, for å få kontroll i norden, dette med 2. verdenskrig, det vil jeg ikke se bort fra.

    Se på krigsmonumentet i Liverpool, med et vikingeskip i en søyle.

    Jeg tolker det som at 1. og 2. verdenskrig gjorde vikingenes etterkommere til slaver:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Liverpool

    Og jeg har også lest at Amerikanernes øverskommanderende i Europa etter 2. verdenskrig, Eisenhower, tilbød Norge til Stalin, etter 2. verdenskrig.

    Så Norge holdt på å havne bak jernteppe.

    Spørsmålet var om det ikke egentlig var der vi havnet, når man ser på det norske samfunnet, og går inn i en norsk Rimi, Rema, Bunnpris eller Kiwi-butikk i dag.

    Så sånn er det.

    Men men.

    Og Eisenhower døpte også, som amerikansk president, presidentens landsted til ‘Camp David’.

    David er jo et sionistisk navn, kan man si.

    Så her er den nok sionistene som tok kontrollen i Norge, eller fikk inn et nettverk, gjennom tyskerne og de allierte under og etter 2. verdenskrig.

    At de fikk kontroll ved å sende gutta på skauen f.eks?

    Hvem vet.

    Hva skjedde med tyskertøsene?

    De ble sendt til en øy i Oslofjorden, hva heter den øya da.

    Samme det.

    Jeløya.

    (Faren min hadde en dame der på 70-tallet husker jeg forresten).

    Hvorfor ble de sendt dit?

    Jo, på papiret, for å hindre spredning av kjønssykdommer.

    Jeg tror nok de skulle være horer eller noe, for de politistyrkene som dukka opp fra Sverige.

    Noe sånt.

    Farmora mi sa det, at ‘de var ikke noe snille mot tyskerjentene’.

    Hva betyr det?

    Jo, når kvinner sier at menn ikke er noe snille.

    Hva betyr det da?

    Jo, det betyr at de nok måtte være sex-slaver, eller noe, vil jeg tippe.

    Så her var det nok noe muffens.

    De dro sikkert bare med seg de peneste damene i bygda, internerte dem på Jeløya, og tulla med dem.

    De her gutta på skauen og politistyrkene som var bygget opp i Sverige under slutten av krigen, som visstnok var norske.

    Det var ikke sånn da, at Eisenhower ga Norge til Stalin, og at disse var sovjetere som hadde fått lære norsk?

    Hvorfor blir Norge kalt den siste sovjetstat?

    På begynnelsen av krigen, så kom jo ikke engang Kong Haakon inn i Sverige.

    Enda han hadde en svensk kone, eller svigerdatter, var det vel.

    Men på slutten av krigen, så fikk Gud og hvermann liksom komme inn i Sverige.

    Og hvorfor skulle tyskerne ha 400.000 soldater i Norge under krigen, når det ikke var hit de allierte dukka opp?

    Nei, det henger ikke på greip, som man sier, dette med 2. verdenskrig i Norge.

    Det er tydelig, som han Trond Halvorsen sier, at 11. september nok var et sionistisk plott.

    Og månelandingen.

    Hvorfor dro de bare til månen en gang?

    Er nok et Hollywood-plott.

    Og også 2. verdenskrig, sionistene/Bilderberger-kapitalistene/de 13 familiene som styrer verden, sponset Hitler, som ledd i et plott.

    Det er sånn det kan virke for meg.

    Jeg synes ikke det virker helt usannsynlig ihvertfall.

    Vi blir nok tullet litt med av myndighetene, som har en offisiell forklaring på alt mulig.

    Men jeg tror ikke alltid den forklaringen henger på greip da, for å si det sånn.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

Legg igjen en kommentar

